21 listopada 2017

BABKA CYTRYNOWA

z polewą karmelowo-czekoladową





Są takie dni, kiedy chcę upiec coś słodkiego i dobrego, jednocześnie nie stojąc w kuchni pół dnia. Tęsknię za ciastami mojej Babci - takimi idealnymi do kawy i herbaty, podjadanymi i skubanymi, kiedy były jeszcze ciepłe. Często piekłyśmy je razem, zaczynając moją kulinarną przygodę od tych najprostszych, ucieranych, pachnących cukrem wanilinowym lub skórką cytrynową. Zauważyłam, że moje Maluszki wolą ciasta i ciasteczka mało skomplikowane, bez kremów i "udziwnień", takie, które można zjeść na słodki podwieczorek lub drugie śniadanie na wynos. Ostatnio mój wybór padł na "gotowca" w postaci babki cytrynowej na mące szymanowskiej Polskich Młynów - doceniam prosty i dobry jakościowo skład oraz dołączenie do torebki z gotowym proszkiem funkcjonalnej foremki, w której pieczemy ciasto. Samo wymieszanie składników zajmuje 5 minut (dodajemy jedynie 2 jajka i margarynę - wolę masło i tu je zamieniłam), pieczenie natomiast 50 minut. Łatwo, szybko, w jednej misce i siup do piekarnika. Ja swoje ciasto piekłam już 2 razy; za pierwszym dodałam drobno otartą marchewkę i uzyskałam babkę cytrynowo-marchewkową, za drugim razem wyszła mi babka cytrynowo-bananowa i przepis na nią Wam dziś przedstawiam. Przygotowałam do niej polewę z mleczka kokosowego, karmelu i gorzkiej czekolady, a wierzch posypałam orzechami włoskimi (także karmelowymi).
Zdecydowanie polecam!



Babka cytrynowo-bananowa:
  • 1 opakowanie babki cytrynowej na mące szymanowskiej Polskich Młynów (z dołączoną foremką)
  • 2 jajka
  • 90 g masła
  • 1 bardzo dojrzały banan, rozgnieciony widelcem na papkę
Wszystkie składniki miksować przez 3 minuty, aż dobrze się połączą, a ciasto będzie gładkie i lśniące. Przełożyć do foremki i włożyć do lekko ciepłego piekarnika. Piec przez ok. 50-60 minut w temp. 160 C (przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone). Ostudzić na kratce kuchennej.



Polewa:
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 250 ml mleczka kokosowego (dobrej jakości, bez zagęstników i stabilizatorów)
  • 30 g gorzkiej czekolady
  • szczypta soli morskiej
Cukier wysypać na patelnię i skarmelizować. Wlać mleczko kokosowe i odparować, aż masa będzie gęsta (jak jogurt naturalny). Do ciepłej dodać sól i połamaną na kawałki czekoladę. Wymieszać do rozpuszczenia i ciepłą polewą ozdobić ciasto. 


Orzechy w karmelu:
  • garść orzechów włoskich
  • 100 g cukru trzcinowego
  • Cukier skarmelizować na patelni, dodać orzechy i ostrożnie obtoczyć je w karmelu. Wyjmować na papier do pieczenia, pokroić po zastygnięciu i udekorować nimi wierzch ciasta. 



Przepis powstał we współpracy z Polskimi Młynami

20 komentarzy:

  1. Bardzo pysznie wygląda ta babka cytrynowa.Zjadłbym ją gdybym tylko miał czas ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sam raz do zrobienia na weekend.

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za przepis bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie mam nadzieje ,że również tak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka wygląda znakomicie. Ciekawe jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłem wczoraj tą babkę i fajnie wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może ktoś z was zainteresuje się bardzo ciekawą firmą Dezynfekcja Warszawa .Sam z tej firmy już nie raz korzystałem i zawsze wszystko było bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brakuje tylko cukru pudru albo polewy

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze dzisiaj o tym blogu powiem mojemu kumplowi. Jego ten blog bardzo zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepysznie. Uwielbiam wypieki z polewami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłbym ją gdybym tylko miał czas ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pilna pożyczka na dzisiaj Dodatkowo, proces otrzymania takiej pożyczki jest szybki i wygodny, ponieważ cała procedura odbywa się online. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z pożyczek ratalnych online, aby łatwo i szybko uzyskać potrzebną gotówkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pożyczki ratalne online to świetna opcja dla osób poszukujących długoterminowego wsparcia finansowego. Dzięki nim można otrzymać pożyczkę na dowód osobisty bez konieczności składania zaświadczeń czy poręczeń. Ich aplikacja jest bardzo prosta i łatwa, co czyni je jeszcze bardziej atrakcyjnymi dla klientów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pilna pożyczka na dzisiaj Wielu pożyczkodawców oferuje również elastyczne warunki spłaty, co daje większe możliwości dostosowania spłaty do indywidualnych potrzeb. Pożyczki ratalne online to więc wygodne i przyjazne rozwiązanie dla osób, które potrzebują szybkiego wsparcia finansowego.

    OdpowiedzUsuń