6 października 2014

JAJKA INACZEJ

Zapiekane z szynką, śmietaną, szparagami, serem i różowym pieprzem





Obejrzałam ostatnio odcinek kuchennych inspiracji z Rachel Khoo i muszę przyznać, że gdy tylko zobaczyłam jej zapekane jajka, od razu nabrałam na nie ochoty. Więc następnego dnia, na śniadanie, zrobiłam swoją ich wersję, z tym, co akurat miałam w lodówce. Są pyszne, znikają wybierane z kokilki kromką domowego chleba z tego lub tego przepisu. Śmietana nadaje im gładkości i kremowości, szynka dojrzewająca słoności, a szparagi, różowy pieprz i ser (wiecie jaki :-)) charakteru. 
Tego musicie spróbować! 

P.S. Sezon na szparagi już dawno za nami. Ja zastępuję je podgotowaną fasolką szparagową (choć to nie to samo), grillowaną papryką lub po prostu składnik ten pomijam. 
Zobaczcie, co macie w lodówce! Na pewno sami wykombinujecie jeszcze lepsze połączenie! 





Składniki:
(dla 2 osób)

  • 4 małe jajka
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany 18%
  • kilka zielonych szparagów lub strąków fasolki szparagowej, lekko podgotowane
  • 2 plastry szynki dojrzewającej, drobno pokrojonej
  • świeże zioła ogrodowe (użyłam bazylii, oregano i tymianku)
  • 1 łyżka różowego pieprzu, lekko utłuczonego
  • 2 łyżki drobno startego sera "Bursztyn"
  • sól morska i świeżo zmielony pieprz, do smaku
  • domowy chleb razowy lub bagietka (do podania) 
  • 2 kokilki do zapiekania



Piekarnik rozgrzać do 180 C.
Na dno kokilek wyłożyć po łyżce śmietany, dodać wybrane zioła, drobno posiekane, wbić po 2 jajka, ułożyć drobno pokrojoną szynkę i szparagi (lub inne warzywa, których używamy). 
Wierzch ponownie ozdobić śmietaną posypać startym żółtym serem i różowym pieprzem.
Kokilki wstawić do brytfanny, do której wlac wrzącej wody tak, aby kokilki były zanurzone do 1/2 wysokości. 
Piec przez ok. 15-20 minut, aż jajka będą lekko ścięte. 
Podawać z ulubionym pieczywem. 






Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz